søndag 18. mars 2012

Oppkjøring! Eller "førerprøven" som de sier..


Onsdag 14. mars klokken 13:50 var det tid for den O store førerprøven! Hadde først en oppvarmingstime med kjørelærer. Kjørte opp til biltilsynet og parkerte der for og så gå gjennom de tekniske spørsmålene.


Så var det tid for å bli litt fattigere for og så vente på sensoren som skulle være med meg. Ut døra kommer det en kjekk ung mann som viste seg å være min sensor hoho! Praten satt løst med en gang vi gikk ut døra. En veldig koselig fyr! Satt oss i bilen og han forklarte hva som skulle skje.
Tid for de tekniske spørsmålene! Jeg trakk et kort:
"Sjekk at batteriet sitter fast (eller noe i den duren)"
"Hva kan skje hvis batteriet ikke sitter ordentlig?"

Ut, og opp med panseret! Sjekke at det sitter som det skal og så svare på tilleggspørsmålet.

Så var det ut på veien! Skulle heldigvis til Fredrikstad! Vi prata om alt og ingenting og jeg var ikke nervøs i det hele tatt.
Han dro vitser og fortalte morsomme historier =P Jeg lo MYE på den lille kjøreturen!

Vi skulle gjennom Fredrikstad sentrum og klokka var 14:30 -_-
Dit jeg skulle var det KØ! Så sensoren sa til meg "Kjør opp der istedet for jeg gidder ikke stå i den køen der"
Javel! =P

Det MYLDRA av folk OVERALT! Stod i hundre år ved fotgjengerfeltet og venta!
Endelig klart!
Kjørte videre og forbi busstorvet.
Fra høyre kom det en bil, men han stoppa og prata i telefonen. Kjørte ikke i det hele tatt.
Han vinka på meg for at jeg skulle få kjøre.
HELL NO!
Jeg skal IKKE bryte vikeplikten for å så stryke pga han derre gjøken der, så jeg rister på hodet og sier høyt i bilen "nei nei nei, kjøre du!" Så vinker jeg han fram og han kjører. Så kjører jeg videre =P

Så var det litt på E6 og tilbake til biltilsynet! Skulle rygge inn å parkere. Jeg så ikke stripene fordi de var under masse støv og sand =P
Så det var greit!

"Ja, nå skal jeg bare skrive litt her så kan du sitte der og gjøre hva du vil" fikk jeg beskjed om =P
Føltes som en evighet før han kunne meddele at jeg hadde bestått, tok meg i hånda og gratulerte meg! =D
(senere så jeg han gikk ut for å feie vekk støv og sand fra parkeringa).

På den fine lille lappen han skrev på står det altså:

"Sikkerhetskontroll: OK
Kjøremåten var trafikksikker og god samhandling.
Ofte bra:
-Fartstilpassing, eks. ved passering av buss på holdeplass.
-Plassering, eks variasjon i f.h.t. alternative regler.
LYKKE TIL!"

BOM BABY!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar